tirsdag den 27. januar 2015

Trappe med repos

Jeg manglede ikke at save ret mange rørepinde til gulvet, da klingen på min dekupørsav knækkede... og desværre var jeg rendt tør for flere klinger. Derfor har jeg måtte bestille flere klinger over nettet, og mens jeg venter, er jeg istedet gået i gang med trappen, hvilket også er fint, da den skal være rimelig på plads, inden gulvet skal lægges.




Til trappen kan jeg heldigvis sagtens bruge hånddekupøren. Indtil videre har jeg fået lavet det helt grundlæggende på trappen, der mangler stadig meget.

Af materialer har jeg foreløbig brugt 6 mm mdf plader, til at skære vanger og reposets gulv ud af, og til stødtrin har jeg brugt bogbinderpap.



Der mangler som sagt stadig en del, før trappen er færdig. Der skal trin, gelænder og bagbeklædning på, og trappen skal males. Jeg vil male baluster, stødtrin og vanger i hvid, hvor gelænder og trin skal være i hvidolieret træ.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar