lørdag den 10. januar 2015

Ny i blogverdenen.. og lidt om mit dukkehus

Hej og velkommen til Mit mini, en blog om en tidskrævende, udfordrende men ikke mindst hyggelig, sjov og spændende kreativ hobby.. dukkehus 1:12. Dette er mit første indlæg, både på denne blog, men i blogverdenen i det hele taget.





Dukkehus har været min hobby i en del år, dog med store pauser, hvor jeg i stedet har brugt tiden på uddannelse og andre interesser. Hidtil har jeg kun lavet småting, intet stort.

Jeg husker som barn, at jeg var i Legoland, hvor jeg så det fantastiske Titanias Palads. (Det kan i dag ses på Egeskov). Min mor var så sød at købe et postkort, hvor flere af rummene var billedligt vist, dette postkort havde jeg gemt ved min seng, så hver aften tog jeg det frem for at kigge på de smukke rum. Titanias Palads har derfor startet min hobby, allerede tilbage i barndommen, længe før jeg rent faktisk anskaffede mit første hus.

Mit første hus er dog ikke tilnærmelsesvis lige så prangende, men jeg er glad for det som det er, men der er meget arbejde endnu, før det er færdigt.. skøøøønt :)


Billedet viser mit hus, mens det stadig står i vinduet i genbrugsforretningen. Det blev købt for godt et halv år siden, for den nette sum af 250 kr.

Lige nu, er jeg i gang med at renovere huset. Da jeg fik det hjem sad der lidt tapet og påklisteret gulv, som slet ikke var min stil, og trapperne er ikke de kønneste. Derfor  er jeg i gang med at lave nyt gulv, som jeg vil vise senere. Jeg har bestilt træ, der skal bruges til at lave nye trapper, og en nyindkøbt mdf plade 6 mm, skal laves til nye indervægge, da huset pt. fremstår uden vægge.

Jeg har også planer om at udskifte vinduer og dør, og lave realistiske mursten. Og klart der skal lægges et nyt og mere virkelighedstro tag på, samt et par kviste, hvor vinduer kan give lys til loftet.

Det er endnu ikke lagt helt fast, men som min plan ser ud nu, vil der i stueetagen komme et køkken, og stue/spisestue. På førstesalen skal der være soveværelse og badeværelse, og på andensalen skal der være børneværelse, og måske et mindre hobbyrum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar