tirsdag den 5. maj 2015

Trappen til dukkehuset

Jeg har tidligere vist lidt om trappen til mit dukkehus. Projektet har siden stået stille, men langt om længe har jeg fået taget hul på projektet igen.




Trappen har fået sit gelænder i rigtigt 30'er stil, og selv om trappen endnu ikke er helt færdig, kan det sagtens lade sig gøre, at danne sig et godt indtryk.

Jeg har brugt maskinpap til at bygge gelænderet op med, da det alligevel bliver malet hvidt. Maskinpap har også den fantastiske fordel, at saven kan blive liggende på sin plads, for en hobbykniv er rigeligt som værktøj.




På siden af trappen har jeg lavet "udskæringer", for at trappen skulle få et virkelighedstro udseende, hvilket jeg håber, er lykkedes. :)

For at lave stolpen, så den får en blød overgang  til gelænderet, har jeg beklædt en rundstok med tyndere maskinpap, og ladet maskinpappet afslutte på siden af gelænderet.




Nu mangler jeg blot at male trappen hvid, hvilket jeg vil gøre med træmaling, og mens det tørrer godt, vil jeg have savet trappetrin ud af rørepinde, som skal olieres. Det sidste bliver, at lave håndlisterne, der også vil blive lavet i træ, og blive olieret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar