mandag den 2. november 2015

Fantastisk dag på Odense miniature marked

Det var en fantastisk dag i lørdags, hele dagen foregik på Fyn i selskab med mine forældre. Og selvfølgelig måtte vi et smut forbi Odense miniature marked, der blev afholdt for første gang i lørdags.

Min mor og mand tog med mig til markedet, mens far og bror blev hjemme, de syntes ikke lige de ville med, de er lidt mere til motorsport og fodbold. :)

Ved indgangen stod en af arrangørerne Brita ved hendes udstilling, og med et godt humør og et dejligt smil hilste hun pænt velkommen. Der var rigtig mange mennesker mødt op, og indenfor var humøret.. ja hele stemningen var høj. Og det var forståeligt. For her var alt hvad hjertet kan begære i miniature, flotte håndlavet ting, et væld af kits, færdigvarer og materialer mm.  

Jeg selv fik gjort lidt indkøb... jeg kunne jo ikke lade være, selv om jeg også kom på markedet for inspirationens skyld. Og inspiration var der masser af, flere af udstillerne havde flotte færdige huse, kikkasser o.lign. der var ganske veludførte.





Mit første køb var en taske, lavet i ægte skind og med fine små spænder. Den er så enkel og har en farve jeg er helt vild med.

Hos Sanne fik jeg købt en super fin babylift, egentlig har jeg ikke lige en plan om børn til dukkehuset, men jeg kunne slet ikke stå for liften, som bare måtte med mig hjem. Og jeg er sikker på, jeg nok skal få fundet en god plads til den på et tidspunkt, indtil da står den i et glasskab med så meget andet smukt miniature.

Jeg fandt også en fin vase hos Tina, vasen har et moderne udtryk, som lige passer ind i mine idéer til dukkehuset. 

Mosaikkrukken med roser købte jeg hos Lone. Den er så smuk, jeg har været nødt til at kigge på den flere gange. Planen med krukken er, at jeg på et tidspunkt skal have lavet en terrasse med klinkegulv i natursten, og her vil krukken passe rigtig godt til. 

På markedet fik jeg taget lidt billeder.. når jeg altså huskede det, jeg var så koncentreret i at se de udstillede ting, at jeg fik glemt at tage ret mange billeder. Men dem jeg fik taget, vil jeg ikke snyde jer for at se. :)



Hos Wyrna var der gang i julen, og som altid havde Wyrna stillet hendes ting så flot og præsentabel op.




Wyrna havde også rigtig meget til, hvis man kunne tænke sig at lave en systue eller butik, alt holdt i lyse farver.

 

Sanne havde flere flotte lifte, det var svært at vælge ud, jeg var også meget forelsket i den sorte i øverste højre hjørne.




Hos Sanne var der også virkelig mange bittesmå accessories, så her kunne jeg stå længe og bare kigge.


 

Desværre husker jeg ikke hvem der havde denne flotte opstilling. Der var rigtig meget inspiration at hente. 




Hvem der har lavet denne boghandel ved jeg ikke, men da jeg så denne var jeg ved at falde helt bagover, for hvor er den bare så imponerende. Uanset hvor man kiggede, kunne man blive ved med at finde nye detaljer. 




Jeg glæder mig allerede til næste år, jeg vil helt sikkert besøge Odense miniature marked igen. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar